Wednesday, May 20, 2009

MOTIVASI DIRI

SALAM PAGI BUAT WANITA YANG DIKASIHI

Alhamdulillah, kesyukuran dipanjatkan kepadaNYA di atas segala nikmat-nikmat yang diberikan. Jika direnung betapa hebatnya Allah menjadikan apa yang ada di langit dan di bumi. Tanpa meminta walau sedikitpun balasan daripada hamba-hambanya. Hanya sekadar kita mengucapkan tasbih, tahmid dan syukur kepadaNYA, Allah akan memberi ganjaran yang besar kepada kita semua. Begitu hebatnya pencipta kita. Salah satu kehebatan yang Allah bagi kepada hambaNYa yang bergelar wanita iaitu kehebatan wanita itu terletak di tangannya.
Mengapa saya mengatakan sedemikian???
Kejayaan sesuatu masyarakat / generasi dulu , sekarang dan akan datang mampu dicorak oleh seorang yang bergelar wanita. Di tangan wanita adalah kunci yang akan membuka pintu kemenangan atau sebaliknya. Anda yang mencoraknya.. Begitu hebatkan wanita itu. So, kehebatan itu akan lebih terpancar apabila wanita itu menjadikan Al-Quran dan As-Sunnah sebagai panduan hidup.

Indah dan hebatnya wanita itu.. Rasa terpaku sejenak diri ini, apabila lajunya tangan ini meluahkan rasa hati yang terbuku ketika ini. Rasa bahagia menjadi wanita yang dicintaiNYA. Apabila suruhanNYA diikuti, LaranganNYA dijauhi. Ya, betullah apa diungkapkan dalam firmanNYA yang berbunyi " Sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang wanita, dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa serta bersuku-suku, supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling MULIA di antara kamu di sisi Allah, ialah Orang Yang Paling TAQWA di antara kamu " (al-Hujurat:13).


Semoga kita menjadi hambaNYA yang dicintai.

Pedoman Hidup:
" Wanita yang bijaksana mampu mengubah sahara yang gersang menjadi taman yang segar menghijau..."

No comments:

Post a Comment