Tuesday, July 14, 2009

KEGEMBIRAAN TERSELIT KEPAHITAN



sempat possing dengan kumpulan UNIC
"rasa bangga akhirnya dapat juga pujuk UNIC untuk buat persembahan"
Hadiah buat semua

Alhamdulillah tidak sia-sia bersengkang mata melatih mereka
"memang Group NAHWAN'Z UiTMJB anda Luarbiasa Hebatnya"

Puas dengan persembahan yang disembahkan oleh para pelajar
"walau penat & tidak cukup rehat tapi syukur semua berjalan dengan lancar"


Api kemaraan yang membara,
begitulah kebencian kami terhadap keganasan Israel Laknatullah
"Allah lindungi & selamatkan Bumi Palestin"
Pada 8 Februari 2009, merupakan hari bersejarah dalam diari UiTM Kampus Bandaraya Johor Bahru apabila berjaya mengadakan satu majlis Seminar Amal Palestin. Tujuan penganjuran program ini adalah untuk mengumpul sumbangan melalui “derma kilat” untuk disumbangkan kepada rakyat Palestin dan seterusnya memberi pendedahan serta meningkatkan kesedaran terhadap penderitaan, kesengsaraan dan keperitan yang dialami oleh saudara seIslam kita di Palestin. Hasil daripada kerjasama dan komitmen yang jitu ditunjukkan oleh semua pihak, akhirnya UiTM Kampus Bandaraya Johor Bahru telah berjaya mengumpulkan RM4817.85, ini merupakan suatu jumlah yang agak besar, yang boleh dibanggakan dengan melihat kepada kapisiti kampus dalam lingkungan hampir 500 orang yang hadir termasuk pelajar dan staf.
"Alhamdulillah, dipanjatkan kesyukuran kerana saya dapat menjalankan program ini dengan jayanya. Hasil sokongan padu daripada semua pihak. Sesungguhnya UiTMJB memang luar biasa hebatnya. Namun, kejayaan program ini terselit kepahitan yang terlalu sukar untuk dilupakan. Kenangan itu menjadi sejarah buat diriku sendiri. Aku redha & pasrah dengan ketentuanNYa. Semoga Engkau memberikan aku yang lebih terbaik daripada itu". Ameen.
Pedoman Hidup:
"Belajarlah menerima apa jua yang mendatang kerana di sebalik semua itu, pasti ada hikmatnya. Hiduplah dalam kehidupan yang sebenar. Dan ciptalah hidup dengan Kehidupan bukan Hidup untuk Hidup tetapi hidup dalam kehidupan".

No comments:

Post a Comment