Friday, July 10, 2009

SALAM CERIA BUAT SEMUA

Assalamualaikum wbrkth...

Apa khabar para pembaca yang budiman? especially for u women......

Lama rasanya saya tidak update my blog. Rindu sebenarnya..namun disebabkan kengkangan masa dan kesibukan di akhir-akhir bulan 6 dan awal bulan 7 ini semuanya tergendala..Walau apapun bagi mereka yang luar biasa hebatnya! itu bukan satu masalah.

Ya, hari ini saya menyambung semula penulisan saya tentang "GERAKKAN KEHEBATANMU". Berbicara soal ini, suka saya kongsikan pada anda semua. Perkara ini sering saya nyatakan pada mereka yang sering melihat dirinya 'tiada apa-apa yang hebat!, lemah! dan tidak seperti orang lain. Saudara, Setiap insan yang Allah cipta sama sahaja kejadiannya. Punya akal, punya emosi, punya hati, punya fizikal dan punya proses kejadian yang lengkap. Apatah lagi, semua kita berasal dari keturunan yang sama iaitu nabi Adam a.s. Namun, mengapa mereka kelihatan HEBAT??? Jawapannya, ada pada diri anda sendiri. Apa sahaja yang diinginkan, kita boleh capai kerana Ilmu Allah itu tersangat luas terbentang. So, kita fikir-fikirkanlah!

Ok, berbalik kepada perbicaraan tentang tajuk "GERAKKAN KEHEBATANMU", elemen yang ke tujuh ialah "Rangkaian". Apa yang saya maksudkan dengan rangkaian? Rangkaian ialah bagaimana kita membina jaringan atau perhubungan dengan orang lain. Mereka yang hebat bilamana ia pandai Mencipta dan Membina Jaringan. Analoginya mudah sahaja, anda mempunyai ilmu dan bakat dalam apa sahaja bidang, namun, bolehkah pencapaian itu berkembang sekiranya anda diamkan! (hanya berlegar-legar di ruang lingkup anda sahaja). dan tidak dipublish kepada semua? Saya yakin dan percaya, semua itu pasti akan terkubur! Ciptalah beberapa banyak rangakaian / jaringan bagi menggapai impianmu kerana fitrah manusia itu sendiri adalah bermasyarakat / bersosial. So, belajarlah bagaimana kaedah "selling youself" but not jual maruah????

Seterusnya apabila anda sudah mencapai peringkat yang ke tujuh, so bagaimana mempertahankan matlamat / impian anda ialah "Sentiasa Mencari Atau Mencipta Peluang-Peluang dan Idea Baru". Inilah peringkat yang ke lapan. Di sini jugalah terciptanya kuasa-kuasa hebat sekiranya anda mahukan.

Setelah ke lapan-lapan perigkat anda telah penuhi dan kuasai, sudah pastinya KEJAYAAN itu akan anda gapai. Namun, untuk melihat kesinambungan kejayaaan itu terus maju anda perlu menjadi seorang yang KREATIF. dan inilah elemen yang ke sembilan dalam menggerakkan kehebatanmu untuk berjaya.



pedoman hidup:

" kejayaan yang hakiki adalah apabila kejayaan itu di pasakkan dengan iman yang mendalam,gerak kerja yang berterusan dan perancangan yang tersusun"

No comments:

Post a Comment