Monday, June 1, 2009

Salam Ceria Penuh Kasih Sayang

Bertemu kembali...

kepada semua peminat blog kerdil ini.. Kali ini, saya nak share with u my experience..sweet memory in my life..

Saudara,

Kehidupan ini penuh dengan warna warninya..Ada yang suka-duka, pahit-manis, masam-manis, namun...semua itu rencah kehidupan..Begitulah gelodak jiwa ini sebelum, semasa dan selepas program yang telah saya jalankan kepada semua pelajar yang mendapat anugerah dekan pada semester yang lepas. Apa dia gelodak jiwa dan perasaan itu, hanya dapat diterjemahkan oleh yang empunya diri.


kump. roses & bee bersama fasilitator..CHANGE!!!!









cepat..cepat, takut xsempat ni..

tunjukkan bakat terpendam...memang berbakat..








Pada 25 hingga 27 Mei 2009, begitu banyak meninggalkan kenangan indah dalam hidup saya. program yang telah saya rancang untuk melihat para pelajar yang dikasihi bukan sahaja dapat menimbah ilmu dari sudut tips-tips dan kemahiran di dalam pembelajaran, bagaimana mengekalkan kecemerlangan yang digapai bahkan mempunyai jati diri yang hebat dari segi kognitif, afektif dan behaviour.



kelapa ku sayang...siapa pandai buat kerja-kerja dapur, sure pandai buka sabut kelapa, kukur kelapa & perah kelapa..huhu memang challenging gak..




inilah check point yg plg mencabar, semua kump terpaksa redah kolam tu..nak tengok team work diorang..





fuh..setelah berpenat menunjukkan bakat dalam masakan, inilah hasilnya lempeng sayang roses, burger roses & bee dan jus oren segar..memang boleh tahan gak..



semua kump perlu merentasi halangan sebelum ke check point seterusnya...memang amazing game.




Selama berprogram 3 hari 2 malam di Savannah Hill, Memang banyak kenangan indah bersama-sama pelajar dan urusetia. Program ini telah dikendalikan oleh Unit Kerjaya & Kaunseling dan Perunding Motivasi Smart Inside Resources (SIR). Sir merupakan sebuah syarikat konsultant yang diterajui oleh En. Mohd Fakrul Rizal Bin Mohamed Din atau lebih suka dikenali sebagai Brother a.u...Di samping itu, program ini juga telah mendapat kerjasama yang mantap daripada pensyarah iaitu Pn. Suriaty dan Pn. Azizah. Memang mereka sangat "outstanding". Ya Allah..ku mohon agar segala ilmu, pengalaman dan pengetahuan yang diperolehi oleh semua pelajar ini, dapat tertanam utuh di dalam hati dan diaplikasi di dalam kehidupan mereka. Semoga mereka ini menjadi hamba-hambaMu yang berjaya dunia dan akhirat. InsyaAllah..




barisan fasilitator & urusetia,
orang kuat program. (yg tgh2 tu..itulah penceramah, alah yg pakai cermin mata gelap2tu..boleh tahan gak hihihi..)








gambar kenangan sebelum berpisah..sedih gak,
rasa best duduk kat savannah hill ini..alah mcm rasa
dok luar negara palak




Pedoman Hidup:
" Hidup tidak selalunya indah...Langit tidak selalu cerah, Malam tidak berbintang....itulah lukisan alam.."

7 comments:

  1. salam ceria penuh kasih sayang dari tulipku untuk tulip merah..excited jupe titik homofili ngan tulip merah..

    ReplyDelete
  2. terima kasih tulipku kerana melayari blog kerdil ni..tapi titik homofili ape ye? kurang faham huhuhu

    ReplyDelete
  3. ooo..ok. semoga ukhuwwahfillah terjalin. Salam perjuangan

    ReplyDelete
  4. Salam...

    Pn izzah, sy Ummi Kalthum. Student UiTM JB.
    Tak berenti lagi nak ucap terima kasih sbb anjurkan program yg sgt2 best dan bemakna.Sgt membantu sy dalam membentuk peribadi sebagai seorang student.Harap program mcm ni tak berenti takat ni. Terima kasih tak terhingga juga pada sume Fasi. Usaha yg sangat2 dihargai. ( dah mcm pantun pulak.hehe )

    ReplyDelete
  5. ummi, kejayaan & kehebatan seseorang itu bilamana kenal siapa dirinya, tahu apa matlamatnya dan sentiasa berubah kepada yang lebih baik. i know u can be better Tidak mustahil u boleh menjadi ikon pada pelajar2 uitmjb yang lain.

    ReplyDelete